تولید محتوا، به مشارکت در اهدای اطلاعات به هر رسانه ای و به ویژه رسانههای دیجیتال گفته میشود. اطلاعات اهدایی مذکور برای یک کاربر نهایی در زمینههای خاص است. محتوا «چیزی است که باید از طریق یک مدیوم بعنوان گفتار، نوشتار یا هر یک از هنرهای گوناگون بیان شود» محتوا برای بیان خود، توزیع، بازاریابی و انتشار میباشد. فرمهای معمول ایجاد محتوا شامل نگهداری و به روز رسانی وب سایتها، وبلاگ نویسی، عکاسی، فیلمبرداری، تحلیل آنلاین، نگهداری حسابهای رسانههای اجتماعی و ویرایش و توزیع رسانههای دیجیتال است. مرکز تحقیقات پیو، تولید محتوا را «تولید متریال اهدایی مردم به جهان آنلاین» توصیف کردهاست.
یکی از انواع تولید محتوا، تولید محتوا در شبکه های اجتماعی همانند مدیریت اینستاگرام ، تلگرام و. می باشد که در عصری که کاربران زیادی در این شبکه ها عضویت دارند بسیار حایز اهمیت است.
درباره این سایت